mánudagur, febrúar 7

Nyaste nytt ifrån Island

Jaha, första gången som jag bloggar här på svenska. Eftersom jag fick mail ifrån Stanley bestämde jag mig för att berätta för er vad som händer här i mitt liv på glaciären. Jag tror att det är bäst på det här sättet, kanske för att här verkar det som om man brukar komma på det flesta som er värt att berätta om :)

I allafall.....Kanske det senaste som mina vänner visste, var att jag fick ett nytt jobb i KB Bank. Just nu jobbar jag vid Sales and development (vad heter det på svenska???) i banken, som kanske låter lite komplicerat, men är ganska så enkelt om man tänker på det, hehe. Jag sysslar alltså med salo och olika kampanjer omkring det. Otroligt intressant och otroligt kul! Förutom att jag kan organisera mig lite själv och bestämma min arbetstid också, så är det ju bara helt fantastiskt att få denna chans att bevisa vad man kan.
Men alltid ska allting hända på samma gång och ibland blir man så konstig i huvudet att man kan nästan inte blinka :) Saken är så att jag fick ett nytt jobb rätt innan jul. Just nu, med mitt nuvarande jobb tränar jag hos Icelandair för att bli flygvärd. Vilket jag har önskat mig jätte länge. Förutom att jobbat är otroligt spännande och betalar skit bra, så är det också en chans för att öppna nya dörrar för mig i framtiden. I allafall vill jag tro det. Planet var ju att jag skulle börja om igen att studera til piloten igen ( om gud lovar ), så detta nya jobb er ju perfekt för kommande år, inte sant??? Men vem vet vad som händer........

Annars är det kanske inte så mycket nytt att berätta. Livet liksom bara flyter på , jag och min man i vår lilla lägenhet, och allting som det ska vara. Vad mer kan man önska sig? :)
Jag hoppas att som flesta bersöker min sida som oftast, jag ska försöka att var duktig att skriva på svenska också. Kommentera gärna också :)
Hej så länge!!!

|